Sunday 26 February 2017

Minggu ke 7 praktikal

harini dah masuk minggu ke 7 aku kat tempat praktikal aku ni. so far mmg best la kerja kat sini takde tekanan takde buli buli or else macam banyak yang digembar gemburkan oleh senior senior before this yg time praktikal nanti kena buli gila gila dengan company korang la ape la. tu semua depends la kt company yg korang apply tu and attitude korang, Well skrng ni bg aku semuanya okay ,kecuali transportation issue. Now aku dduk dengan makcik aku dekat Mantin, Nilai . which is not too far , and dekat pun tak jugak dengan tempat praktikal aku Presint 1, Putrajaya .disebabkan tempat aku praktikal skrng depan2 je dengan office makcik aku so hari hari naik kereta dia je la, 5 pagi dah kena bangun siap siap , 6:30 dah gerak dari rumah nak mengelak jem punya pasal . tu pun kkdng jumpa jugak jem tu
Paling tak best bila makcik aku outstation. Kena naik ktm which means aku kena bangun seawal 4:30 pagi utk siap siap sb nak kejar KTM awal sekali 5:59am . OMAIGAD! kesabaran aku amat kuat sepanjang mengadap semua benda ni , tu belum campur penat lagi , dari KTM kena stop TBS tukar putrajaya transit pastu amik bas straight to office, bapak la susah -,- 
Kkdng bila makcik aku one family takde dekat rumah i hve to stay dekat rumah uncle aku kat kl . yg ni aku benci sikit sebab kena naik lrt from setiawangsa yg pagi pagi tersangatlah ramai umat manusia kat situ tunggu turn utk masuk train , itu belum aksi tolak menolak rebut kerusi dah sebagainya. halahai , pastu nak berhenti dekat Masjid Jamek , tukar train ampang line berhenti TBS pastu naik putrajaya transit , naik bas pergi office. 

Itu belum issue kos harian pulak . kos kalau aku naik train KTM dari mantin tu nak ke TBS dah RM6 , pastu dari TBS ke putrajaya RM8 ,total RM14 .tu baru pergi belum masuk lunch and tambang balik , kira kira ada dlm rm32 sehari bayangkan kalau seminggu makcik aku takde? hahahaha bila aku nak kaya cmtu? Dah la kat sini takde elaun , Mmg last last botak lah kepala papa aku tu nak menanggung kos belanja princess kesayangan dia kat sini ni  . haha k la

ok bye,tq singgah

No comments:

Post a Comment